Reklamation och retur


Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran.
  • Kunden står själv för returen om det inte är så att det skulle vara något fel på varan.
  • Använd det medföljande returformuläret du fick med i ditt paket.
  • Fyll i samtliga uppgifter och returnera returformuläret i din retur.
  • Returpaket skickas till FDS AB Korsåkersvägen 4 23169 Skegrie
  •  Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. 
  • Om du återanvänder samma paket så sätter du returadressetiketten över den gamla adressetiketten.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Det tar upp till 10 arbetsdagar för oss att hantera din retur från det att den inkommit till oss.
  • Samtliga uppgifter om din order finner du i orderbekräftelsen du fick vid din beställning samt under ”Mina sidor”.
  • Spara inlämningskvittot på din retur tills dess att den är färdigbehandlad hos oss.
  • Om du av någon anledning inte har kvar det medföljande returformuläret så fyller du i dina uppgifter nedan så mailar vi ut ett nytt formulär som du får skriva ut och ifyllt bifoga tillsammans med din retur till oss.

OBS! Returer som skickas in utan ifyllt returformulär accepteras ej. Ej heller trasiga, smutsiga eller använda produkter.


Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel.

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Returer och reklamationer utan fullständigt ifyllt och bifogat returformulär accepteras ej.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.